Jakość rozmów przez internet
Bardzo często przez potencjalnych użytkowników VoIP zadawane są pytania o jakość usług telefonii internetowej. Klienci obawiają się, że rozmowy prowadzone za pośrednictwem sieci internetowej są tanie, ale przez to gorszej jakości. Oczywiście nie jest to prawdą. Usługa VoIP polega na przesyłaniu głosu w technologii cyfrowej poprzez sieci informatyczne. W pierwszej fazie następuje zamiana analogowego głosu na postać cyfrową, a następnie cyfrowy już głos poddawany jest procesowi kompresji i podziału na mniejsze pakiety. Przesłane informacje docierają do docelowego odbiorcy. W punkcie odbiorczym cały proces kompresji i podziału głosu odtwarzany jest w odwrotnym kierunku, dzięki czemu otrzymujemy normalny sygnał głosu. Cyfrowa postać przesyłanego głosu powoduje, że niemożliwe stają się jakiekolwiek szumy. Wszelkie zaś momenty ciszy, nie są przesyłane. W efekcie daje to znaczne usprawnienie i odciążenie procesu przesyłu danych.
Klienci telefonii internetowej zdecydowanie nie powinni obawiać się o jakość wykonywanych połączeń, ani też o to, że będą rozłączani podczas rozmowy. Trzeba pamiętać, że telefonowanie przez Internet jest bezpieczne, wygodne i tanie.