Konfiguracja Zoiper

Zanim rozpoczniesz konfigurację aplikacji Zoiper, upewnij się, czy znasz dane swojego konta sip. Dane te otrzymałeś od dostawcy telefonii internetowej. Jeśli jeszcze nie jesteś zarejestrowany w żadnej usłudze, porównaj oferty przykładowych dostawców.

Po pierwszym uruchomieniu aplikacji Zoiper, wyświetli się okno konfiguracji:

Username @ PBX / VoIP provider: nazwakontasip@adresserwerasip

Na przykład dla konta uslugatest001 i serwera sip 213.218.117.66 wpisujemy:
uslugatest001@213.218.117.66

Password: haslokontasip

Następnie klikamy Create an account.

zoiper-konfiguracja-01

W kolejnym kroku nic nie zmieniamy i wybieramy Next.

zoiper-konfiguracja-02

W kolejnym kroku nic nie wypełniamy i wybieramy Skip.

zoiper-konfiguracja-03

W ostatnim kroku wybieramy SIP UDP i klikamy Finish.

zoiper-konfiguracja-04

Poprawna konfiguracja zostanie potwierdzona komunikatem konto jest aktywne.

zoiper-konfiguracja-08

Częsty problem z rejestracją – zablokowany port 5060

Niestety, dość często dostawcy internetu celowo blokują port 5060, który jest wykorzystywany dla potrzeb SIP. W takiej sytuacji niezbędne będzie ominięcie utrudnienia poprzez ustawienie portu 6060.

W tym celu kliknij w komunikat o błędzie.

zoiper-konfiguracja-05

Następnie wybierz opcję host i dopisz w adresie serwera sip przedrostek :6060, np. 213.218.117.66:6060

zoiper-konfiguracja-06

zoiper-konfiguracja-07

Poprawna konfiguracja zostanie potwierdzona komunikatem konto jest aktywne.

zoiper-konfiguracja-08